19 Ocak 2016 Salı

Soğan

Yemeklerin, salataların, turşuların, soğuk sıcak sandviçlerin olmazsa olması, yeşili, kurusu, moru, beyazı, tıpkı patates gibi toprak altında büyüyüp, toprağın bütün besleyiciliğini bünyesinde barındıran soğan’la ilgili bir iki şey yazmak lazım diye düşündüm. 
Bu C vitamini deposunu tanıdıkça, keşfettikçe çok daha ilgi duymaya başladım. Evdeki saksılarımın bi köşesine eker büyütürüm.
Sağlıkla ilgili birçok faydası var. Ama bu dr kısmına kalsın. Sağlıkla ilgili ben daha çok kendi öğretilerimi paylaşmayı istiyorum.
  • Soğan suyu, yoğurt suyu gibi doğal antibiyotiktir. Soğan suyunu pansuman yapılacak kesik, yanık yaralarının iltihaplanmasına engel olarak kullanabilirsiniz.  Bir baş soğanı, fırında yada ateşte ısıtıp fizahlı yaraya sarıp bütün gece bekletin. Sabaha kötü bi koku olur ama yaranın fizahıda, şişi inmiş olur. İltihap varsa akar. Sonrasında pansuman yapabilirsiniz.
  • Çiğ soğan suyu böcek, arı sokmalarına karşı ilaç gibidir. Soğanın suyunu pamuk yardımıyla bölgeye sürün.
  • C vitamini yönünden en zengin sebzelerin başında geliyor.
  • Kış aylarında grip ve nezle virüsüne karşı soğanı daha fazla tüketmeye özen gösterin. Doğal antibiyotik demiştim.
  • Soğan doğrarken gözlerinizin yanmaması için soyulmuş, yıkanmış soğanı bir parça una bulayın. Kesmeye başlayın. Yada vaktiniz varsa soğanı soyduktan sonra bir süre suda bekletin. Kesmeye başlayın. Yada soğanı buzdolabında bekletin. Kesmeye başlayın. Gözyaşına veda edin.
  • Siğilleriniz varsa, ufak boy soğanı haşlayın. Soğanın ortasını çıkarıp siğilin üzerine koyun. Ve bunu iyileşene kadar hergün tekrarlayın. İyileşmesi çok uzun sürmeyeek.
  • Soğanı doğradıktan sonra ellerde kalan koku geçmiyo demi? Soğanı doğramaya başlamadan evvel ellerinizi sirkeli suya daldırın. Sonrada soğanınızı doğrayın. Soğan kokusu ellerinize sinmez. Sirkenin kokusuda kuruduktan sonra uçar gider. Ben sirkenin kokusunu sevmiyorum diyorsanız; Soğanı doğradıktan sonra ellerinizi kahveli suyla yıkayın.
  • Yeşil soğandaki vitamin oranı kuru soğana göre çok daha fazlaymış. Bunu yabancı bir kaynaktan okumuştum.
  • Soğan zayıflatır mı sorusuna ben evet diycem. Aynı şekilde maydanoz suyuda zayıflamaya yardımcı bitkilerden. Zayıflama çorbalarının içine bolca soğan doğrayabilirsiniz. Soğan müthiş idrar söktürür, hazmı kolaylaştırır, ödem atmanıza yardım eder.
  • Kum yada taş düşürüyorsanız soğanı bolca tüketin. Faydası oldukça var. Bunu dr söylemişti.
  • Soğan soyulduktan sonra bekletilmesi içindeki besin değerinin azalmasına neden olurmuş.
  • Soğanı dilimleyin, çok az yağda kavurun, bi parça esmer şeker, bir parça balzamik sirke koyup karamalize olana kadar pişirip, et yemeklerinin yanına garnitür yapın. Özellikle biftek ve balığa çok yakışıyor. Tadını sevmesenizde tabağınıza şahane görünüm katar.
  • Elinizde fazlaca yeşil soğan varsa, hemen kullanacak durumda değilseniz onları yıkayın, doğrayın kurutun. Hava akımı olabilecek, güneş görmeyen bi ortamda kuruyan soğanları özellikle çorbalarda kullanabilirsiniz. Yada menemene koyun. Köyde en çok yumurtayla pişiriliyor yeşil soğan.
  • Soğan yedikten sonra ağızda kalan kokusu için, bir parça ekmek yada maydanoz yiyin. Yada varsa karbonat’la gargara yapın.
  • Zeytinyağlı yada haşlama yaparken içine bir iki arpacık soğanı atın. Daha lezzetli olur.
  • Saçlara yapılan kınanın içine soğan kabuğu koyardı eskilerim. Annemde bi kaç kere söyleyince bununla ilgili yazılar okudum. Soğan saçı beslermiş. Saçın uzamasına yardım edermiş. Soğanı saçlarımda kınalı karışım haricinde hiç kullanmadım ama bunuda deneyip tecrübelerimi paylaşırım.
  • Soğan ve patatesi aynı ortamda saklamamaya gayret edin. Soğan içeriğindeki nemden patatese cil attırır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder